Marknadsföring är viktigt, absolut, men…
Det här med marknadsföring är viktigt, absolut, men nu ska jag sticka ut hakan: Det är oerhört mycket viktigare med kvalitet i varje litet möte.
Det finns inget motsatsförhållande mellan kvalitet och marknadsföring, men det senare har en tendens att handla allt mindre om själva produkten eller tjänsten – alltså erbjudandet – och allt mer om att tala om företagets värderingar, hållbarhetsarbete, visuella intryck etc.
Erbjudandena på marknaden verkar ofta vara likvärdiga och därför skapas en upplevelse omkring erbjudandet för att stärka varumärket. Det är dock inte samma sak som att ge den enskilda kunden vad hen faktiskt behöver.
Vilket bemötande får personen som är på dåligt humör, som inte passar in eller som behöver hjälp som kräver en okonventionell lösning?
Det är nämligen i mötet mellan den enskilda kunden och personalen som en organisation och dess varumärke uppstår. Allt det andra är löften och stöd för att uppfylla det här mötet.